Czym jest dropshipping i jak go wykorzystać w e-commerce?
Dropshipping jest modelem w sprzedaży internetowej, który polega na przeniesieniu obowiązku wysyłki towaru na inny podmiot niż sam sklep. Dzięki zmniejszeniu obowiązków tego ostatniego – obsługa sklepu może skupić się na wykonywaniu innych zadań.
Na czym polega dropshipping w e-commerce?
Idea dropshippingu jest bardzo prosta i sprowadza się do przeniesienia obowiązku wysyłki zakupionego przez klienta towaru na dostawcę lub hurtownię. To oznacza, że nabyte przedmioty nigdy fizycznie nie trafiają do sklepu internetowego, a ich nadaniem na adres wskazany przez klienta zajmuje się współpracująca z punktem hurtownia lub dostawca produktów.
Podstawową zaletą tego rodzaju sprzedaży jest zmniejszenie obowiązków, jakie spoczywają na pracownikach obsługi sklepu. Dzięki temu, mają oni znacznie więcej czasu na zajęcie się pytaniami klientów pojawiającymi się przed zakupem, a także po zakończeniu procesu sprzedażowego. W związku z brakiem konieczności pakowania przesyłek, istnieje również możliwość zatrudnienia znacznie mniejszej ilości pracowników – co z kolei wiąże się z maksymalizacją zysków całego punktu.
Dlaczego warto stosować dropshipping w e-commerce?
Jedną z najbardziej podstawowych zalet takiej formy sprzedaży jest brak konieczności posiadania powierzchni magazynowej przez sklep internetowy. Dzięki temu, czas między pomysłem na otwarcie biznesu a samym rozpoczęciem działalności jest dużo krótszy. To również dużo łatwiejszy proces otwierania firmy, gdyż powierzchnie magazynowe często muszą spełniać bardzo restrykcyjne warunki, które trudno jest spełnić.
Niewątpliwą zaletą jest również ograniczenie kosztów związanych z wykupem licencji na program magazynowy. Jako że towar nigdy fizycznie nie pojawia się w sklepie – nie zachodzi konieczność ewidencjonowania go.
Brak ryzyka przy sprzedaży
Kolejną kwestią, która ma ogromne znaczenie, jest również zmniejszenie ryzyka, jeśli chodzi o sprzedaż internetową. W przypadku klasycznie prowadzonej działalności – przed faktycznym zbyciem towaru następuje jego zakup w hurtowni. Nigdy nie można mieć 100% pewności, że uda się go sprzedaż przed upływem terminu ważności, a tym samym – że nie poniesiemy straty.
W przypadku wysyłki produktów przez hurtownię – płacimy wyłącznie za produkty, które rzeczywiście udało nam się sprzedać. To świetne rozwiązanie nie tylko na ograniczenie kosztów, ale również dbałość o planetę poprzez zmniejszenie ilości generowanych zbędnie odpadów.
Jak widać – dropshipping ma mnóstwo zalet. Dzięki niemu, prowadzenie sklepu internetowego jest dużo tańsze i łatwiejsze, a także mniej wymagające pod kątem formalnym.
Reply