Najskuteczniejsze kanały sprzedaży B2C

Miliony Polaków robi zakupy online, co wiąże się dla nich z wygodą, oszczędnością czasu i pieniędzy. Kupujemy przez Internet już niemalże wszystko, dlatego warto zainteresować się e-handlem, aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i zwiększyć sprzedaż. Oferowane usługi i towary trzeba jednak jakoś wypromować, do czego służy szereg innowacyjnych rozwiązań. Możemy obecnie przebierać w kanałach sprzedaży typu social media, e-mail marketing, porównywarki cen, video i wiele więcej.

Skuteczny e-commerce dzięki wykorzystaniu odpowiednich kanałów sprzedaży do promocji – jakie mamy możliwości?

Internet daje ogromne możliwości, jeśli chodzi prezentację i sprzedaż swoich towarów i usług. Do wykorzystania mamy wiele kanałów sprzedaży, ale prym wiedzie sklep internetowy. Ważne jest to, dobrze przemyśleć wygląd witryny, mając na uwadze prowadzoną działalność i potrzeby Internautów. Istotne będzie intuicyjne poruszanie się po stronie, ciekawe i wyczerpujące opisy oferowanych towarów, wysokiej jakości zdjęcia produktowe. Przy stale rosnącej konkurencji koniecznością staje się prowadzenie odpowiednich działań marketingowych, z naciskiem na pozycjonowanie stron, płatne kampanie Google Ads.

Dalej mamy porównywarki cenowe, dzięki którym Internautom dużo łatwiej jest znaleźć sklep internetowy. Przy atrakcyjnej ofercie jak najbardziej warto zainwestować w to narzędzie ze względu na możliwość pozyskania wielu klientów. Alternatywą lub uzupełnieniem dla e-sklepu będą portale aukcyjne typu Allegro czy Amazon. Świetnym kanałem sprzedaży okazują się być media społecznościowe. Największe możliwości daje Facebook, ale warto też wykorzystać Instagram czy nawet YouTube. Za pomocą firmowego fanpage’a możliwe staje się zaprezentowanie oferowanych produktów, dotarcie do szerokiego grona odbiorców niewielkimi kosztami i wejście z nimi w interakcje.

Obecnie dużą popularnością cieszy się reklama na Facebooku, można precyzyjnie określić swoją grupę docelową i dostosować idealnie przekaz do swoich potencjalnych klientów. E-mail marketing także pomoże firmie, można nawet wykorzystać korespondencję do generowania leadów. Internauta dużo chętniej poda woje dane kontaktowe, jeśli otrzyma w zamian coś dla niego wartościowego. Przykładem będą e-booki. Skupianie się wyłącznie na jednym kanale sprzedaży nie jest dobrym pomysłem, wręcz mało skutecznym. Najlepszym rozwiązaniem okazuje się być omnichannel, czyli korzystanie z wielu zintegrowanych ze sobą kanałów. Jedyne, o czym trzeba pamiętać, to o tym, aby prowadzone na nich działania zostały ze sobą skoordynowane, a oferta była stale aktualizowana.